The Peak - Reisverslag uit Hongkong, Hong Kong van Hermien Heeres - WaarBenJij.nu The Peak - Reisverslag uit Hongkong, Hong Kong van Hermien Heeres - WaarBenJij.nu

The Peak

Door: Hermien

Blijf op de hoogte en volg Hermien

03 Maart 2013 | Hong Kong, Hongkong

Mijn trip in Hongkong zit er al weer bijna op, morgen vlieg ik door naar Nieuw Zeeland. De vlucht hier naartoe was goed, maar natuurlijk nauwelijks geslapen in het vliegtuig. Dus de jetlag was behoorlijk voelbaar toen ik om 10.00u plaatselijk tijd mijn spullen achter had gelaten in het hostel en de stad wilde gaan verkennen. Voor mijn gevoel was het drie uur 's nachts. Maargoed, wat frisse lucht, mooie parken en het idee dat ik op tijd naar bed kon die avond maakte het goed.

Het liep natuurlijk anders. In de middag ontmoette ik Jimmy en Jeremy in het hostel en met hun ben ik een hapje gaan eten. Toen het idee ontstond om op stap te gaan was ik natuurlijk niet degene die nee zei. En mijn jetlag, daar had ik geen last meer van. Mijn eerste dag in Hongkong moest ik natuurlijk wel goed afsluiten. Helaas heb ik daardoor mijn tweede dag slapend doorgebracht.. Aan het eind van de middag besloten om toch nog iets te ondernemen. Samen met Jimmy naar de hoogste berg van Hongkong geweest. Met een treintje bomvol toeristen reden we naar de top. De zon was inmiddels al onder gegaan, maar daardoor was het uitzicht des te beter. Overdag is het nogal mistig hier (gister regende het zelfs), maar door alle lichten die 's avonds schijnen was het uitzicht prachtig. Hoogtepuntje tot nu toe.

Morgen dus mijn laatste dag hier en ik hoop nog meer moois van de stad te kunnen zien. Maar drie dagen is helaas veel te weinig om het leven in deze wereldstad écht te ervaren.

  • 03 Maart 2013 - 17:37

    Gea Meulman:

    Hallo Hermien, super mooie foto's van jou en Hongkong. Zit je op een luie zondagmiddag op de bank en zie ik ineens jouw foto's op Facebook. Wat een techniek. Jij aan de andere kant van de wereld waar het al nacht is en hier is het nog middag. Heel veel plezier nog morgen! Groetjes van Jan Albert en Gea

  • 03 Maart 2013 - 17:37

    Gea Meulman:

    Hallo Hermien, super mooie foto's van jou en Hongkong. Zit je op een luie zondagmiddag op de bank en zie ik ineens jouw foto's op Facebook. Wat een techniek. Jij aan de andere kant van de wereld waar het al nacht is en hier is het nog middag. Heel veel plezier nog morgen! Groetjes van Jan Albert en Gea

  • 03 Maart 2013 - 17:51

    Ina Warntjes:

    hermien, wauw super en wat fijn dat je direkt mensen ontmoet, liefs ina

  • 03 Maart 2013 - 18:21

    Kristien:

    Gaaf Hermien! Jammer dat je de tweede dag vooral slapend heb doorgebracht. ;-) Geniet ervan! Hopelijk tot snel wanneer je weer een nieuw reisverslag post :-D Ciao!

  • 03 Maart 2013 - 18:32

    Janine:

    Ja hoor, mevrouw beland weer met drinkgrage mede-backpackers in het nachtleven! Dat is dan zeker een slapend dagje waard toch! =) The Peak is gorge he? Zag al wat vette foto's voorbij komen! Heel erg tof! Goeie vlucht naar Auckland, hopelijk kun je nu wel wat slapen! Misschien de avond ervoor Jimmy en Jeremy weer even bellen? ;) Geniet ervan mini! Dikke tut ut Grun!

  • 03 Maart 2013 - 20:05

    Sharon:

    Haaai!

    Leuk om te lezen Herm. En wat super dat je al mensen hebt leren kennen, is het natuurlijk toch een stukje minder alleen ;)

    XX

  • 04 Maart 2013 - 11:06

    Janty:

    Leuk allemaal!! Ben zeer benieuwd wat je nog meer zal beleven!

  • 07 Maart 2013 - 10:03

    Doale Heer:

    He mien mien? Har al eem eerder reageren wilt mor waist wel ja, drok drok drok.
    Mooi dat het die noar ze zin gait, har ook nait anders verwacht.
    Wens die nog weer hoal veul plezaier en geniet er van want dij vief moanden bin zo veurbie.
    Ken ik intiet mooi in dien minitje rond karren ja, ha ha.
    Wie heuren wel weer wat en dikke ......... van dien pappe.

  • 09 Maart 2013 - 14:09

    Helma:

    Hermien! Klinkt super leuk! Geniet ervan! ;)
    xxx

  • 09 Maart 2013 - 17:16

    Jeannette & Geert:

    Hoi Hermien,
    Vroeg net aan Helma of je al bericht had geplaatst en nu ook aangemeld op de mailinglist. Heb Geert z'n mailadres er ook bij gezet. Wie weet wordt ie ook nog wel enthousiast voor een reisje.
    Geniet ervan. Op afstand genieten we met je mee.
    lieve groetjes, Jeannette

  • 10 Maart 2013 - 11:15

    Oma En Oom Tonie:

    Goede reis Hermien en veel plezier
    We hopen dat je het naar de zin hebt.
    We lezen jouw verhalen dat je veel beleefd.
    Als je terug bent zul je wel veel te vertellen hebben.
    Groetjes oma en tonie

  • 14 Maart 2013 - 12:18

    Robert En Trijnie Zieren.:

    Beste Hermien,
    Wat ben je toch een ondernemend familielid! Ik
    doe je het niet na. Net terug v.wintersport.Prachtig weer gehad.
    Geniet lekker van jouw vakantie. Wij genieten van jouw foto's.
    Hartelijke groet van Robert en Trijnie.

  • 18 Maart 2013 - 19:25

    DJ, Tj, B En J:

    Hoi Hermien,
    Net weg en dan al zoveel beleven, zelfs al een hoogtepunt(tje). We hopen dat er nog vele zullen volgen. Heel veel plezier daar aan de andere kant van deze aardbol. Groetjes van ons.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Hermien

Actief sinds 15 Jan. 2013
Verslag gelezen: 518
Totaal aantal bezoekers 17245

Voorgaande reizen:

28 Maart 2014 - 28 Maart 2015

Nieuw avontuur

01 Maart 2013 - 31 Juli 2013

Mijn eerste reis

Landen bezocht: