No worries - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Hermien Heeres - WaarBenJij.nu No worries - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Hermien Heeres - WaarBenJij.nu

No worries

Door: Hermien

Blijf op de hoogte en volg Hermien

19 Maart 2013 | Nieuw Zeeland, Wellington

Het is warm in de bus. Ik kijk op het kaartje in mijn hand en zie dat ik er bij halte 5 uit moet. Ik ben net in Nieuw Zeeland aangekomen en heb geen idee waar ik heen moet. Om mij heen zitten meer backpackers met hetzelfde probleem. Na een tijdje begint de buschauffeur te praten en vertelt ons waar we eruit moeten. No worries mate, no worries!

Dat ik me geen zorgen hoef te maken blijkt wel uit de organisatie van de Kiwi express. Alle accommodaties en activiteiten worden geregeld, ik hoef alleen mijn naam op te schrijven op een lijst die rond gaat in de bus. That's all.

Mijn reis door Nieuw Zeeland is begonnen in Auckland. Een stad met ongeveer 1,7 miljoen inwoners, de grootste stad van het land. Ondanks dat is er niet erg veel te doen. Naast het bekijken van de highlights heb ik dan ook voornamelijk bier en teapots (theepotten gevuld met shotjes) gedronken. Ik moest tenslotte toch wachten op de Kiwibus die mij naar mijn eerste stop, Paihia, zou brengen.

Paihia is een dorp aan zee ten noorden van Auckland. Een half uur na mijn aankomst zat ik alweer in een ander busje dat mij naar mijn eerste activiteit zou brengen: skydiven!

In het kleine vliegtuigje zitten nog twee andere reizigers die ietwat zenuwachtig en vol verwachting om zich heen kijken. Ik kijk naar buiten en zie tussen de wolken het landschap steeds kleiner worden. Op 5,5 km hoogte gaat de deur open en mogen we een voor een springen. Tijd om zenuwachtig te worden is er niet, want voor ik het weet heeft mijn instructeur me naar de deur geduwd en vallen we naar beneden. Na een minuut gaat de parachute open en zweven we door de lucht! Veel te snel daarna land ik alweer met beide voeten op de grond. SWEET AS BRO!

Na het parachutespringen was het tijd voor iets rustigers. Een boottocht door the Bay of Islands, waarbij ik mooie rotsen en eilanden heb gezien, inclusief the Hole in the Rock. Ook heb ik midden in zee met dolfijnen gezwommen. Erg bijzonder. Helaas moest ik daarbij snorkelen en zoals verwacht heb ik daar geen talent voor (lees: zeewater in mijn mond en proberen te ademen door mijn neus wat niet wil). Toch heb ik onder water nog een dolfijn naast mij zien zwemmen.

Verder ben ik naar Hobitton geweest, de filmset van the Hobbit en Lord of the Rings. Een plek waar je een 360 graden shot kan filmen zonder de bewoonde wereld in beeld te krijgen. Ook heb ik tijdens de vele wandelingen watervallen, geisers en warm water bronnen gezien.

En ondertussen worden de nodige biertjes genuttigd met mijn mede-reizigers. Met als hoogtepunt St. Patricks Day, een Ierse feestdag dat ze hier blijkbaar ook vieren. Gekleed in het groen, met schmink op mijn gezicht en een groen hoedje op mijn hoofd heb ik me goed vermaakt. Daarnaast heb ik tijdens een van de avonden allerlei kaartspellen geleerd zoals; shithead, asshole en bullshit.

Tussen de feesten door probeer ik ook nog iets van de cultuur mee te krijgen. Zo ben ik een avond naar de Maori's, de oorspronkelijke bewoners van Nieuw Zeeland, geweest. Door middel van zang en dans werden de gewoonten van hun cultuur vertelt. Van musea enzo heb ik tot nu toe weinig gezien.. ;)

Het leven van een backpacker bevalt me verder prima. Met een familiepak noodels, droog brood en een paar blikken lauw bier in mijn koeltas kom ik de dag wel door.

De 22e reis ik met de ferry naar het Zuidereiland, wat nog veel mooier schijnt te zijn. Zodra ik weer een Mcdonalds zie (gratis wifi) zal ik jullie weer een update geven!

Helaas lukt het me niet om op alle reacties een antwoord te geven, maar ik lees ze allemaal en vind het erg leuk om iets van jullie te horen! Bedankt alvast! :)

  • 20 Maart 2013 - 08:00

    Sharon:

    Geweldig Hermien! Super leuk om te lezen allemaal. Hou ons vooral op de hoogte en bovenal: Geniet! (ik lees overigens wel vaak 'bier' in je verslag :D )

  • 20 Maart 2013 - 08:04

    Janty:

    haha dat snorkelen/zee/water is denk ik een familiekwaal. Leuk weer om te lezen!

  • 20 Maart 2013 - 08:15

    Kristien:

    Dag Hermien!
    Mooi geschreven stuk, ben blij dat je het zo goed naar je zin hebt daar. Prachtig ook dat je vertelde dat je geen tijd had om zenuwachtig te zijn met het skydiven, dat je voordat je het wist al bezig was. Ideaal. Scheelt weer heel veel zenuwen! Veel plezier daar, en ben benieuwd naar je volgende verhaal!

    Kristien

  • 20 Maart 2013 - 09:33

    Ina Warntjes:

    Ha Mien, wat weer een leuk verhaal, GEWELDIG wat een reis. zoals je weet is deze dame zelf ook reisgek en leeft ik heel erg met je mee. Wat ik het eerste doe is s` morgens gauw kijken of er ergens wat over je te vernemen valt. hihi
    Erg leuk dus om je reisverhalen te volgen. met de atlas op schoot of google maps weet ik ongeveer waar je zit. hier alles goed. Nog steeds berekoud hier en met dikke winterjas wat rommelen in de tuin. Morgen weer werken en pasen komt eraan , dus weer een paar vrije dagen. Veel plezier en bedankt voor deze "waarbenjenu". PS Een algemeen verhaal is prima hoor hihi

  • 20 Maart 2013 - 09:53

    Renske:

    Hoi lieve Hermien,

    Wat een verhalen zeg :). Al weer heel wat van je bucketlist kunnen halen!! foto's van het parachute springen waren ook erg gaaf!
    Hier gaat alles goed. Nog steeds veel te koud dus hou ons maar lekker op de hoogte met je zonnige verhalen. Krijgen we het nog een beetje warm van ;).

    Veeeeel plezier nog. Enjoy!

    xxx Renske

  • 20 Maart 2013 - 16:45

    Janine:

    Haa lieve hermien! top verhaal weer! je maakt wat mee! die foto's zeiden ook wel genoeg! super leuk dat je al wat geupload hebt! Have fun! Het zuidereiland is am azing!
    Sweet as bro!

    Xxxxxxxxxxxxxx J9

  • 20 Maart 2013 - 17:07

    Harm, Anja, Gonda En Janna:

    Hallo Hermien,
    Leuk om je zo te kunnen volgen ook wij genieten van je verhalen en belevenissen.
    Een hele ervaring en onderneming.
    Wij wensen je nog hele mooie weken maar dat zal ongetwijfeld lukken.
    Genietse groeten Harm, Anja, Gonda en Janna

  • 21 Maart 2013 - 20:15

    Han:

    Hey Hermien!

    Gaaf hoor, geweldig naar je zin daar hoor ik wel;)

    Heel veel plezier!

  • 22 Maart 2013 - 07:00

    Fenna:

    klinkt als goed genieten!! nog geen spoor van kangoeroe's daar zeker? :P
    enjoy!!!!

  • 23 Maart 2013 - 12:05

    Robert En Trijnie Zieren:

    Ha Hermien,

    Jouw reisverslag weer gelezen. Geweldig wat je allemaal meemaakt. We reizen bijna met je mee Zoals je reist, schrijf je het ook. Toni en oma hebben we nog ontmoet op verjaardag van oma's zuster, Beide goed te pas. Hermien, heb nog een fantastische vakantie en wij houden je reisverslagen goed in de gaten en lezen ze met heel veel plezier !!
    Lieve groet, Robert en Trijnie.

  • 25 Maart 2013 - 22:22

    Joke Tuin:

    Hallo Hermien,
    Fijn om te lezen dat je zo geniet van de reis. We volgen je belevenissen met veel interesse meid. We wensen je een goed vervolg van de reis toe en zullen met plezier al je verhalen blijven lezen.
    Hartelijke groetjes Joke en Henk Tuin.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Wellington

Hermien

Actief sinds 15 Jan. 2013
Verslag gelezen: 535
Totaal aantal bezoekers 17236

Voorgaande reizen:

28 Maart 2014 - 28 Maart 2015

Nieuw avontuur

01 Maart 2013 - 31 Juli 2013

Mijn eerste reis

Landen bezocht: