Good days and one bad day - Reisverslag uit Cairns, Australië van Hermien Heeres - WaarBenJij.nu Good days and one bad day - Reisverslag uit Cairns, Australië van Hermien Heeres - WaarBenJij.nu

Good days and one bad day

Door: Hermien

Blijf op de hoogte en volg Hermien

17 Juni 2013 | Australië, Cairns

Zondag 16 juni, niet mijn dag. Met maar drie uur slaap (zaterdagavond is namelijk dé avond hier en dat wilde ik natuurlijk niet missen) sta ik vroeg op, want er staat een trip naar Atherton Tablelands op het programma. We gaan met een bus naar het regenwoud om verschillende watervallen te bekijken.

Het is een erg bewolkte dag, geen zon die ons opwarmt. Bij de eerste twee watervallen besluit ik dan ook om niet in het water te gaan zwemmen, mij te koud! Maar aan het eind van de middag was ik toch wel toe aan een verfrissende duik.

The Josephine Falls heeft onderaan de waterval een stijle rots, ook wel de glijbaan genoemd. Niets leuker dan omhoog klimmen en naar beneden glijden. Snel het ijskoude water in, omhoog klimmen en gaan! De rotsen zijn erg glad. Toch besluit ik nog een tweede keer naar boven te gaan..

Ik sta bovenaan de rots en voel dat mijn voeten hun grip op de rotsen verliezen. Ik zwaai om me heen, maar er is niks waar ik me aan vast kan houden. Met mijn kin land ik op de rots en ik hoor mijn tanden kraken. Terwijl ik nog vijf meter naar beneden glij is de angst van mijn gezicht af te lezen. F*ck, mijn tanden! Snel zwem ik naar de kant. Mensen om me heen verzekeren me dat het wel meevalt, maar voor mijn gevoel ben ik mijn tanden kwijt.

In het ziekenhuis kijk ik in de spiegel en zie ik dat het meevalt. Het voelt erger dan dat het is. Alleen de onder- en achterkant van mijn voortanden zijn wat afgebrokkeld. Mijn kin is inmiddels blauw geworden, maar de pijn valt erg mee.

Vanochtend ben ik gelijk naar de tandarts gegaan en gelukkig konden ze me vanmiddag al helpen. Binnen een uur hebben ze mijn tanden gerepareerd. Het voelt nog wat vreemd aan, maar je kan niet meer zien dat ik er een paar uur geleden nog uitzag als Dracula.

Zoals de titel al zegt, de afgelopen weken waren super. Tijdens de trip naar Fraser Island, het grootste zandeiland ter wereld, veel leuke mensen ontmoet. Met vier jeeps hebben we drie dagen rond gereden over het eiland en hebben we gekampeerd in de bushbush. En af en toe kregen we gezelschap van dingoes die probeerden ons eten te stelen. Super tof trouwens om met een jeep over het strand, de rotsen en in het bos te rijden.

Ook heb ik drie dagen met een groep gezeild in de Whitsundays. The Whiteheaven Beach was met haar witte strand en verschillende kleuren zee prachtig. Vanaf de boot gesnorkeld in zee, tientallen bijzondere vissen gezien en het koraal was zoals je het op de foto's in het reisbureau ziet.

Met een groep mensen die ik heb leren kennen op Fraser en Whitsundays, ben ik naar Magnetic Island geweest. Daar hebben we een kleine roze barbie cabrio gehuurd om het eiland te verkennen. Even wennen om links te schakelen en om de ruitenwissers te zien bewegen wanneer je denkt de richtingaanwijzer te hebben gebruikt!

Nu ben ik in Cairns, waar het heerlijk zonnig is. Gister vreesde ik nog dat ik mijn vlucht moest veranderen zodat ik langer in Cairns was voor een tandarts, maar ik ben (op een blauwe plek na) weer helemaal de oude! Dus over drie dagen vlieg ik naar Alice Springs om de outback te verkennen!


  • 17 Juni 2013 - 09:23

    Gea Meulman:

    Hallo Hermien,
    Gelukkig is het allemaal goed afgelopen Pfff...
    Ben ik bang dat je door één of ander eng beest wordt gegrepen, val je van een gladde rots een paar meter naar beneden ! Och, och, wat zal je geschrokken zijn! Blij voor je dat je tanden weer netjes in je mond zitten en alleen wat blauwe plekken had. Dus Hermien ga met een BIG SMILE je volgende uitdagingen tegemoet!
    Heel veel plezier nog de komende weken. Enne....... kijk uit voor gladde rotsen.

  • 17 Juni 2013 - 13:39

    Sharon:

    WAAAAH Herm, ik zou me ook kapot schrikken. Fijn dat het alweer geholpen is maar leuk is anders. Veel plezier in Alice Springs!

  • 18 Juni 2013 - 19:40

    Janine:

    Ooooch arme he! Gelukkig viel het mee en heb je je kiezels allemaal nog! Hoe is het afgelopen bij de tandarts? Geniet van de outback! Die is echt zo mooi; batterijen opladen he; dat overkomt je niet een tweede keer!

    HAVE FUN honey

    xxx

  • 23 Juni 2013 - 17:27

    Jeannette:

    Hoi Hermien,
    Was even schrikken toen Helma vertelde van je val. Gelukkig goed afgelopen. Wat veel leuke dingen maak je mee en zo te lezen geniet je er met volle teugen van. Super! Lieve groetjes van de overbuurtjes uit Rhederveld.

  • 28 Juni 2013 - 12:19

    Hammy:

    Lutje,een heel goede reis terug naar huis, Groetjes, Hammy

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Hermien

Actief sinds 15 Jan. 2013
Verslag gelezen: 502
Totaal aantal bezoekers 17238

Voorgaande reizen:

28 Maart 2014 - 28 Maart 2015

Nieuw avontuur

01 Maart 2013 - 31 Juli 2013

Mijn eerste reis

Landen bezocht: