East Coast - Reisverslag uit Byron Bay, Australië van Hermien Heeres - WaarBenJij.nu East Coast - Reisverslag uit Byron Bay, Australië van Hermien Heeres - WaarBenJij.nu

East Coast

Door: Hermien

Blijf op de hoogte en volg Hermien

29 Mei 2013 | Australië, Byron Bay

Een oude gammele bus, dat geverfd is in alle kleuren van de regenboog, komt ronkend tot stilstand. 'How ya doin' vraagt de buschauffeur terwijl ik instap. We rijden verder en na een aantal pickups zit de bus vol met backpackers die allemaal verheugd om zich heen kijken en aan elkaar vragen of ze ook koekjes gaan eten.

De bestemming is Nimbin. Een plaatsje waar Bob Marley still alive is, waar allemaal hippies wonen en waar iedereen (en dan bedoel ik ook echt iedereen) op straat en in de winkels aan je vraagt of je wiet of koekjes wilt kopen. Dat drugs illegaal is in Australië, daar schijnt niemand zich in Nimbin druk om te maken. Niemand maakt zich überhaupt druk daar, iedereen is zeer 'relaxed'. Een bijzondere ervaring..

De volgende stop is Surfers Paradise. Het busstation ziet er 's avonds verlaten en donker uit. Ik kijk om me heen om te zien of er ook busjes van hostels zijn, maar helaas. Dat wordt lopen. Heb alleen geen idee waar ik ben, de mensen op straat kunnen me het ook niet vertellen en zelfs mijn Lonely Planet laat me in de steek. Ik begin maar te lopen en gelukkig kom ik al snel een backpacker tegen. Probleem opgelost, dacht ik. Maar 'I don't fucking know' is zijn antwoord op de vraag waar ik hostels kan vinden. Vijf minuten later komt hij van de andere kant mij weer tegemoet lopen. Hij blijkt een rondje gelopen te hebben en heeft nog steeds niks gevonden. We besluiten maar samen verder te zoeken.

Na een uur rondlopen met backpack, kleine rugzak en koeltas vinden we een hostel op nog geen vijf minuten lopen van het busstation(...). Bij het hostel aangekomen worden we al aangezien voor een koppel (wat natuurlijk niet het geval was), maar het blijkt maar weer dat het soms snel vrienden maken is hier! Heb dan ook veel leuke mensen ontmoet in Surfers Paradise en  ondanks het slechte weer, heb ik me goed vermaakt door de vele feestjes.

Het slechte weer blijft helaas aanhouden. Samen met Charlotte (een Nederlandse meid die ik in Nieuw Zeeland ontmoet heb), zou ik gaan kamperen in Noosa. Maar kamperen in de regen kan in Nederland ook wel, dus we hebben het afgezegd. Een warm hostel (met gratis wifi, vandaar alweer een nieuwe blog) klinkt een stuk aantrekkelijker dan een vochtige tent.

De komende dagen ga ik wel echt kamperen, namelijk op Fraser Island. Heb al veel gehoord over het rijden met een jeep over zandduinen en het wegjagen van dingo's, dus ben erg benieuwd! Als ik de komende dagen onbereikbaar ben, is dat niet omdat ik opgegeten ben door een dingo, maar omdat er geen bereik is daar ;).


  • 29 Mei 2013 - 09:28

    Gea Meulman:

    Geweldig Hermien,
    Zie alles zo voor me ! Doe voorzichtig en geniet ze! Groetjes vanuit Vlagvegas

  • 30 Mei 2013 - 14:10

    Janty:

    Haha okee dan weten we dat ;)
    Veel plezier!! maak maar mooie foto's :D

  • 31 Mei 2013 - 11:53

    Janine:

    Haha heerlijk, lekker dwalen! Je laat wel heel erg in het midden of je nog koekjes hebt gegeten mini! Hopelijk knapt het daar wat op qua weer! Dikke kus :*

  • 09 Juni 2013 - 09:45

    Trientje Volders Lewering:

    Hallo Hermien,wat een geweldig avontuur,het is net een spannend boek.Veel plezier.gr vanuit Vlagtwedde.

  • 11 Juni 2013 - 09:49

    Ina Warntjes:

    hallo, ik lees alsnog je mailtjes. Dat lukt in de states niet, dus ik geniet een beetje later nog van je leuke verhalen. gelukkig is er wattsapp en hebben geregeld contact. We beginnen je hier wel te missen hoor. Fantastisch dat jij daar zo super geniet. GEWELDIG Vind ik dat. Marten is vandaag weer aan die Arbeit en in ben aan het spik en spannen. Ons hoofd is nog vol van de States en Marten is s nachts weer total in de warrie en denkt verward in wat voor grote camper zit ik nu, terwijl hij zoekend over de overloop naar de wc loopt te zoeken , nog net zonder cowboyhoed. Meisje geniet maar lekker door , grrrrrrrrrrrrrr, Ina

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Byron Bay

Hermien

Actief sinds 15 Jan. 2013
Verslag gelezen: 533
Totaal aantal bezoekers 17232

Voorgaande reizen:

28 Maart 2014 - 28 Maart 2015

Nieuw avontuur

01 Maart 2013 - 31 Juli 2013

Mijn eerste reis

Landen bezocht: