Zon, zee, strand en goon - Reisverslag uit Byron Bay, Australië van Hermien Heeres - WaarBenJij.nu Zon, zee, strand en goon - Reisverslag uit Byron Bay, Australië van Hermien Heeres - WaarBenJij.nu

Zon, zee, strand en goon

Door: Hermien

Blijf op de hoogte en volg Hermien

19 Mei 2013 | Australië, Byron Bay

Ongeveer een week geleden ben ik uit Sydney vertrokken en ik heb het gevoel dat mijn trip hier nu echt begonnen is. Maar dat is natuurlijk niet zo, want ik ben hier alweer ruim een maand en het is niet zo dat ik mij de afgelopen tijd niet vermaakt heb, integendeel!

Vanuit Nieuw Zeeland ben ik naar Melbourne gevlogen. Na twee dagen in een (vies) hostel gezeten te hebben, heb ik mijn backpack verhuisd naar Astrids appartement. Hier ben ik ontzettend verwend en heb ik erg genoten van alle luxe dat een woning te bieden heeft. Heerlijk om even niet op een kamer te liggen met tien andere mensen! Het is goed samenwonen met de Tuintjes ;).

Melbourne vond ik een erg leuke stad. Er wonen ruim vier miljoen mensen, maar zo voelt het helemaal niet. De stad is een aantal jaren uitgeroepen als best leefbare stad van de wereld en ik zou er dan ook zo kunnen wonen. Maar no worries, zoals het nu lijkt kom ik nog steeds gewoon op 31 juli weer in Nederland.

Naast het bekijken van alle toeristische hotspots (Botanic Gardens, Queen Victoria Market, Eureka Tower, St. Kilda etc), heb ik ook een aantal tours gedaan. Zo ben ik naar Philip Island geweest om na zonsondergang de pinguins vanuit zee het land op te zien gaan. Honderden pinguins verzamelden zich in groepjes op het strand om vervolgens de heuvels in te waggelen. Super schattig!

Ook heb ik de Great Ocean Road tour gedaan. Een prachtige route langs de oceaan met allerlei bijzondere rotsen in de zee, waaronder de Twelve Apostles. En onderweg verschillende wilde koalas in de bomen gezien. Koalas slapen tot wel twintig uur per dag, dus de meeste koalas zitten hoog in een boom te slapen.

Na Melbourne ben ik doorgegaan naar Canberra. Sydney en Melbourne konden niet besluiten welke van de twee steden de hoofdstad moest worden, daarom is er een nieuwe hoofdstad in het midden gebouwd; Canberra. Ik vond er niet veel aan, alles lag ver uit elkaaren de hoogtepunten van de stad zijn allerlei nationale musea. Snel door naar Sydney dus!

Natuurlijk ben ik in Sydney gelijk naar het Opera House gegaan. Erg tof om in het echt te zien! Het voelt helemaal niet alsof ik aan de andere kant van de wereld ben, maar als je voor zo'n beroemd gebouw staat, realiseer je je ineens dat dat natuurlijk wel zo is!

Helaas had ik de pech dat ik niet veel mensen heb ontmoet in Sydney. Het hostel waar ik in zat was erg rustig en er waren veel 'oude' mensen. Je kan wel merken dat het hoogseizoen afgelopen is. Dus na twee dagen alleen rondlopen vond ik het wel prima, heb dan ook niet bijzonder veel in Sydney gezien. Uiteindelijk heb ik nog een paar leuke mensen ontmoet, waarmee ik onder andere het vuurwerk in de Darling Harbour bekeken heb.

Ook ben ik twee dagen naar de Blue Mountains geweest. Een bergachtig natuurgebied dat zich op een uurtje rijden van Sydney bevind. Naast de Blue Mountains zijn er ook de bekende Three Sisters.

En zoals ik schreef heb ik het gevoel dat mijn trip na Sydney echt begonnen is. Geen grote steden meer, maar kleine kustplaatsjes met mooie stranden. Eerste stop na Sydney was Port Macquarie. Gezellig hostel en leuke mensen. Rondgewandeld in een bos met duizenden vleermuizen die ondersteboven in de bomen hingen, langs de zee gereden waar dolfijnen aan het zwemmen waren en een koala van heel dichtbij de straat over zien rennen en vervolgens de boom in zien klimmen.

En daarna ben ik naar Spot X geweest, een surfkamp. Ja ja, Hermien heeft gesurfd. Althans, dat heb ik geprobeerd. Maar na een uurtje zouthappen in zee was ik al erg blij dat het me gelukt is om een keer op het bord te blijven staan. Whoehoe! In vond het leuker dan ik gedacht had, dus misschien ga ik ergens anders wel voor een tweede surfles.

Op het moment ben ik in Byron Bay. Zon, zee, strand en .. goon! Na veel verhalen gehoord te hebben over goon van andere reizigers moest ik er ook aan geloven. Goon is goedkope wijn dat te koop is in vier liter dozen. Het is het enige alcohol hier dat goedkoop is, maar helaas heeft het een nare bijwerking en dat is een verschrikkelijke hangover!

Nou mensen, ik ga weer richting strand! :) Er is hier erg weinig wifi, dus ik vrees dat mijn volgende update weer een tijdje op zich laat wachten..

  • 19 Mei 2013 - 12:53

    Martijn:

    He Hermien,

    Vet cool! Grappig dat je je na een relatief korte tijd al "thuis" voelt aan de andere kant van de wereld. Al kon het natuurlijk niet echt missen als je ook daar samen met de familie Tuin in een huis gaat zitten :D

    Gaaf om de verhalen te lezen!

  • 20 Mei 2013 - 09:36

    Sabine:

    Wowie Hermien! Jij bent goed bezig:)! Prachtig om al je verhalen te lezen, ik geniet er van!

    Heel veel plezier aankomende tijd! We houden elkaar op de hoogte!

    Lieve groetjes,
    Sabien

  • 22 Mei 2013 - 16:49

    Hammy Marring:

    Hoi Lutje,
    Wat bist doe joa`n ène weg. En din letst die doar in de vrumde ook nog oet de lucht valen.
    Moaktst goie versloagen. Kinst ter joa wel in deurgoan.Wat`n raize.`k Wait nait ofstoe
    die straks in `t klaine Nederland nog wel thoes vuilst. `k Bin baange van nait. Lutje, bedaankt veur
    dien mooi koartje. Ik blief die volg'n en ik wens die nog `n haile mooie tied. Ik kiek wel in `t atlas
    woar ofst zits. Het alderbeste hè en dou veurzichtig. Moi en de groutnis van dien olle old taante.


  • 23 Mei 2013 - 10:41

    Janine:

    Hai lieve mini!
    GOOOON! Ohnee, dat zegt wel weer genoeg! Ik ben blij om te lezen dat je het zo naar je zin hebt! Heerlijk leventje zeg! Er komen vast nog wel wat foto's van jou op die surfplank, neem ik aan? Haha ben benieuwd! ;) geniet ervan en wees voorzichtig!

    dikke kus uut grun!

  • 29 Mei 2013 - 08:58

    Vriezenveen:

    Lieve Hermien, Je mooi verslag met veel aandacht gelezen. Geniet van je ondernemingslust!
    Midden tussen de koala's en de dolfijnen. Kom je in Groningen niet tegen ! Wees voorzichtig met de GOON op de surfplank; we willen je graag heelhuids terugzien in Groningen. Hermien, geef je ogen goed de kost, dit beleef je maar één keer. Succes en nog bedankt voor de kaart met tekst.
    Groet uit Vriezenveen, Robert en Trijnie.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Byron Bay

Hermien

Actief sinds 15 Jan. 2013
Verslag gelezen: 637
Totaal aantal bezoekers 17230

Voorgaande reizen:

28 Maart 2014 - 28 Maart 2015

Nieuw avontuur

01 Maart 2013 - 31 Juli 2013

Mijn eerste reis

Landen bezocht: